מפת חום באתרים היא כלי שימושי מאוד כדי לדעת באילו אזורים ומקומות באתר הגולשים נמצאים הכי הרבה זמן. אילו דפים מושכים אליהם יותר גולשים וגם להיפך, באילו דפים הגולשים אינם מבקרים כלל.

מפת החום מופיעה בצבעים כהים או בהירים בהתאם. אם מדובר על אזורים שהגולשים נמצאים בהם יותר- הצבעים יהיו אדומים, אם האזורים הם פחות שימושיים הם יופיעו בצבע בהירים וקרים כמו כחול או תכלת.

שיטות יעילות לבדיקת התנהגות הגולשים באתר:

  • עכבר – מפת חום שבאמצעותה ניתן לראות היכן הגולש עבר עם העכבר שלו ברחבי האתר. אם אנחנו רואים שהגולשים עברו עם העכבר בעיקר בדף הבית ובדפים האחרים אין כלל ביקורים או ביקורים מועטים מאוד, כנראה שהמידע המופיע בדף הבית שלנו אינו אטרקטיבי מספיק או לא מובן, לכן יש צורך לרענן את התוכן ולשפר את הנראות כך שנצליח למשוך את הגולש להתעניין באתר שלנו ול"הסתובב" במקומות השונים באתר. מצד שני, אם אנו רואים שהגולשים עוברים עם העכבר על אזורים "מתים" באתר- כדאי להוסיף שם מידע מסוים שיוכל לעזור לנו בהמרות במידת הצורך.
  • קליקים – מפת חום שבה ניתן לראות היכן באתר הגולש הקליק. לדוגמא בדפי נחיתה שונים שאנחנו מקימים, המטרה המרכזית היא למקד את הגולש ולתת לו מידע קצר ואינפורמטיבי כדי שיתרשם ויקליק על כפתור השארת פרטים וכך יעלה לנו את ההמרות. אם אנחנו ניגשים לנתח דף נחיתה אשר לא צבר הרבה המרות ורואים לפי מפת החום שההקלקות היו באזורים אחרים חוץ מהכפתור הייעודי, אנו מבינים שיש צורך לשנות את הכפתור ולמקם אותו במיקום אחר, עדיפות למיקום שלחצו עליו הכי הרבה.
  • גלילה – באמצעות מפת חום הבודקת את נתוני הגלילה של הגולש באתר ניתן לדעת ולהבין מה יש לשפר או להשאיר באתר. מפת החום תראה את הצבע הכהה ביותר בעיקר באזור העליון של העמוד עד החצי- שזהו המקום האידיאלי והנכון ביותר מבחינת אופטימיזציה. במידה ורואים שרוב הגולשים גוללים עד סוף העמוד והאזורים החמים נמצאים בסוף, כנראה שהם לא מצליחים למצוא את המידע שהם מחפשים כבר בהתחלה ולכן יש צורך לשפר את העמוד ולשנות את סדר הדברים.

יתרונות מפת חום באתר:

כאשר אנחנו בוחנים ומנתחים את התנהגות הגולשים באמצעות מפות החום באתר אנחנו יכולים לדעת אילו דברים אנו יכולים לשפר לצורך אופטימיזציה של האתר שלנו.

מכיוון שאנחנו רוצים שהגולשים יכנסו לאתר, ימצאו את מה שחיפשו ויבצעו רכישה במידת הצורך, מומלץ להיעזר במפות חום לשם כך.

נשמע מעולה? ברור..

ההמלצה שלי היא להשתמש בכלי של חברת HOTJAR, יש להם גרסה חינמית שמיועדת לאתרים קטנים (גם גדולים יכולים..), הכלי החינמי שלהם מעניק מס' יכולות מעקב אחרי הגולשים באתר:

  • קבלת פניות מהגולשים: ניתן להשתמש בזה לקבלת פידבקים, טופס לידים, סקר וכד'
  • מפת חום עד 3 עמודים.
  • הקלטת גלישה עד 100 הקלטות: לצפייה בהקלטת מסך לדוגמא
  • מעקב אחר משפך מכירה – לגלות היכן אנשים נוטשים בתהליך הקנייה.
  • מעקב אחרי מילוי טפסים.

זקוקים לסיוע בהתקנת המעקב ולהדרכה בשימוש המערכת? דברו איתנו..

אהבתם את המאמר? שתפו! והגיבו כאן למטה :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *