אם אתם מחפשים מעורבות מוגברת, לייקים, שיתופים ועוקבים שיגיעו באמצעות התוכן שיצרתם לרשתות החברתיות, שאלו את עצמכם לפני זה איזה סוג תוכן נותן לכם את הערך הגבוה ביותר. כשאנחנו משתמשים במילים "הערך הגבוה ביותר" אנחנו מתכוונים להחזר על ההשקעה (ROI). במילים אחרות, אתם רוצים וצריכים להשקיע בתוכן שייתן תשואה על הכסף שאתם מוציאים. במאמר הזה נדבר על סוגי תכנים שמומלץ לפרסם ברשתות החברתיות:

5 סוגי תכנים שכדאי להפיץ בסושיאל מדיה:

1. תוכן חינוכי

מחקרים רבים בעולם השיווק והפרסום הדיגיטלי גילו שתוכן ארוך זוכה ליותר שיתופים ברשתות החברתיות מאשר תוכן קצר. תוכן חינוכי, עם דגש על אינפוגרפיקות, זוכה לכמות גדולה של שיתופים ביחד עם צ'ק ליסטים ומדריכים How To. סוגי התוכן החינוכי שאתם יכולים ליצור עבור הקהל שלכם בלתי נגמרים – הדרכות וידאו, הדרכות במלל, אינפוגרפיקות, שאלות נפוצות, קייס סטאדיז, טיפים ועוד. שימו דגש על הדברים הבאים כשאתם יוצרים תוכן חינוכי:

  • השתמשו בהומור
  • ספרו סיפורים בלתי נשכחים הקשורים אליכם או למותג שלכם
  • צרו תוכן כדי לשמר לקוחות, לא רק כדי לרכוש אותם

 

2. תוכן אינטראקטיבי

תוכן אינטראקטיבי ברשתות החברתיות בהן אתם פעילים יעזור לכם לעודד את העוקבים שלכם להיות פעילים בצורה אקטיבית בתוכן שאתם מעלים. עשו שימוש בסקרים, חידונים, משחקים, וובינרים רבי משתתפים ועוד תכנים שמיצרים מעורבות אפקטיבית. תוהים איך תוכלו לגרום לקהל שלכם להיות מעורב יותר ונוכח יותר בפוסטים שלכם? הנה כמה רעיונות לפוסטים שמייצרים מעורבות:

  • השתמשו באינפוגרפיקה כדי ללמד משתמשים חדשים על התעשייה
  • תניעו מעורבות עם חידונים
  • עשו שימוש בגיפים שהאורך שלהם קצר מסרטונים ולכן מניעים מעורבות
  • צרו טפסי לידים חכמים עם מחשבונים
  • תריצו סקרים כדי להכיר את הקהל שלכם לעומק

3. תוכן שמחבר בין הגולשים למותג

גולשים באינטרנט יעדיפו לרכוש מוצר או שירות ממותג שהם כבר מכירים או שביצעו איתו אינטראקציה בעבר. זו הסיבה שאחד מהתכנים הכי חשובים שמומלץ לפרסם ברשתות החברתיו זה תוכן שיחבר בין המותג לגולשים. לתת לגולשים שלכם הבנה על מי אתם, מה אתם מוכרים ולמה אתם נמצאים דווקא בתחום הזה. דוגמאות לתוכן מחבר שמומלץ לפרסם:

  • מאחורי הקלעים במשרדי החברה או העסק
  • סקירה של מוצרים
  • תמונות אישיות מהחיים של העובדים
  • לבקש חוות דעת מהגולשים בקשר להיבט מסוים בעסק
  • תמונות מאירועי חברה וימי כיף

4. תוכן מבדר

מחקרים מראים שגולשים נוטים לשתף יותר תוכן שמצחיק או מבדר אותם, מה שממקם את הדחיפות שלכם ליצור תוכן כזה בראש סדר העדיפויות.  אנשים אוהבים לצחוק וזה גורם לנו אושר כשאנחנו חולקים את החוויה הזאת עם אנשים אחרים. מנקודת מבט עסקים, תוכן מבדק או מצחיק יכול לעזור לחברה או מותג מסוים להעביר את המסר מבלי להשתמש בטון רציני עם מקסימום דיוק לגבי המסר שעבר ולגבי הקהל שקיבל אותו. סוגים שונים של תוכן מבדר או מצחיק:

  • תוכן הקשור לחגים
  • ממים
  • סרטונים ויראליים
  • בדיחות
  • קומיקס
  • הגרלות ומתנות
  • תוכן נוסטלגי

6. תוכן שיווקי

בשנת 1887 קוקה קולה פרסמה לראשונה קופונים שלקוחות יכלו לממש תמורת כוס קולה חינם בבתי מרקחת. מאז, התחום גדל בפופולריות וכעת יש שימוש רב בקופונים, הנחות, הצעות בחינם וצורות נוספות של תוכן פרסומי ושיווקי. מחקרים שביצעו באוניברסיטאות בארץ ובעולם טוענים שאנשים שעושים שימוש בקופונים יותר מרוצים בעשרות אחוזים מאנשים שלא קונים קופון. במילים אחרות, אנשים שקונים עם קופונים שמחים יותר ופחות לחוצים בחיים האישיים שלהם. עשו שימוש במבצעים, הנחות , המלצות ועוד. כדי להשתמש בתוכן פרסומי עם ערך לגולש וכדי לגרום לעוקבים שלכם באמת לבצע פעולות מומלץ לבצע מספר פעולות:

  • הגדירו את קהל היעד שלכם
  • תגרמו לתוכן השיווקי שלכם לבלוט עם מדיה ויזואלית אטרקטיבית בצבעי המותג
  • בחרו את ערוצי הסושיאל הנכונים עבור התוכן שלכם
  • תשמרו על המסר שלכם חד וברור כדי לא לבלבל את הקהל
  • תציבו מטרות רלוונטיות לכל הפעולות שאתם מבצעים

לסיכום

 

כדי להבטיח שתפקיו את המקסימום מהתוכן שלכם בסושיאל מדיה, תוכלו לנסות כל אחד מחמשת סוגי התכנים שעליהם כתבנו במאמר הזה. עם זאת, לפני שתתחילו לפרסם תוכן, עליכם ללמוד על הקהל שלכם לעומק – מה הוא רוצה ומחפש ומה הם תחומי העניין שלו. רק בגלל שסוגי התכנים שעליהם דיברנו עובדים בצורה טובה, לא אומר שתקבלו תוצאות דומות או זהות מכיוון שלרוב הקהל שלכם יש צרכים או רצונות שונים לחלוטין מהתוכן שאתם מייצרים.

לפני שאתם מתחילים בפרסום מומלץ להכיר את הקהל שלכם, לבדוק ולנתח את הדאטה הקיימת באתר או בערוצי הסושיאל שבבעלותכם, בדקו את סוגי התוכן שפגשתם במאמר, תראו מה מתאים לקהל שלכם ותכננו אסטרטגיית תוכן מדויקת המכילה את סוגי התכנים שבחרתם ומתאימה לקהל הספציפי שלכם.

 

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום ביוטיוב ומגוון ערוצים נוספים.

מומחה קידום ממומן בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.

הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה גוגל ענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד.

דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם: Google Cloud, AWS, Linode ועוד.

אהבתם את המאמר? שתפו! והגיבו כאן למטה :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *